FAQ

Hvordan legge inne en produktanmeldelse?
 
Vi setter stor pris på om du tar deg tid til å legge inn en produktanmeldelse. Det hjelper både oss å finne nettopp dem produktene dere ønsker og andre kunder å velge riktig. Slik gjøres dette:
 
  1. Først finner du produktet du har kjøpt ved å søke etter det eller via menyene.
  2. Når du har funne etuiet og blar deg nedover på produktsiden vil du finne en fane som heter "Produktanmeldelser". Trykk på denne.
  3. Fyll så inn navnet ditt.
  4. Angi antall stjerner du mener produktet fortjener fra 1 til 6 stjerner ved å markere dem gul. (6 stjerne er topp karakter)
  5. Skriv inn en overskirft
  6. Deretter skriver du en kort annmeldelse
  7. Trykk så på registrer. 

Retningslinjer for produktanmeldelser: 

Hva skal en produktanmeldelse inneholde?

Din egen erfaring med fokus på det aktuelle produktet.

Vennligst ikke inkluder:
  • Erfaringer som ikke er produkt-spesifikke.
  • Erfaringer i forbindelse med support eller retur av det aktuelle produktet.
  • Spørsmål om produktet eller spørsmål til andre som har skrevet en anmeldelse. Dette er ikke et forum.
  • Linker, priser, tilgjengelighet eller annen tidsavhengig informasjon.
  • Referanser til konkurrenter
  • Støtende/ufin ordbruk.

Du må ha kjøpt varen for å skrive en anmeldelse.

Admin forbeholder seg retten til å akseptere, avslå eller fjerne enhver produktanmeldelse som ikke er i tråd med disse retningslinjene.

Admin forbeholder seg retten til å publisere anmeldelser i for eksempel annonsering.

 
Bruk av rabattkode
Ved bruk av rabattkode tastes den inn ved punkt 4(Se gjennom bestillingen). Trykk på knappen "+Rabattkode". Deretter legger du inn koden i feltet og avslutt med å trykke på knappen "Legg til" . Du vil nå se rabatten du har fått på linjen "Sum varer". Rabatten oppgis i kroner og du vil se at total beløpet minker med tilsvarende sum. Se bildet under.
 
Illustrering - hvordan bruke rabattkode
 
Er du storkunde/bedriftskunde?
Vi tilbyr nå alle våre bedriftskunder/storkunder fast rabatt på 10% på alle varer hos teleportalen.no. Alt du trenger å gjøre dersom du allered har en kundekonto hos oss, er å sende en mail til post@teleportalen.no med navn/firmanavn og at du ønsker å bli oppgradert som kunde. Har du ikke konto i dag kan du registrer deg her først.    Du vil så få en bekreftelses mail etter at registreringen er vellykket. Rabatten på 10% vil da automatisk bli trukket fra i kassen hver gang du handler.
 
 
Ny på teleportalen.no?

 

Er du ny på Teleportalen kan du opprette en konto hos oss ved å klikke på ”bli kunde” knappen.

Du vil så bli bedt om å fylle inn informasjon vi trenger om deg gjennom en lettfattelig registrering i ett steg. En konto hos oss vil gi deg muligheten til å handle fra vårt utvalg raskt og effektivt, samt at du får tilgang til ordre historikken din og eventuelt sporingsnummer på din forsending.

Hvordan finne produktet?

For å finne varen du leter etter, kan du bla deg gjennom kategoriene på venstre side i nettbutikken. Kategoriene er inndelt med underkategorier som leder deg til ønsket varetype.

Alternativt kan du benytte vår søkefunksjon som du finner øverst til høyere i nettbutikken . For å søke, skriv inn søkeordene i søkeboksen og trykk Enter eller klikk "Søk" knappen for å se relevante produkter og sider. Vi viser bare produkter som inneholder alle søkeordene, men vi tar ikke hensyn til rekkefølgen på søkeordene. For å få gode resultater, er det viktig at du velger fornuftige søkeord.
Hvordan gjennomføre handelen?
For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Når du trykker "kjøp" knappen på en vare, blir varen lagt til i handlekurven din. Til venstre i nettbutikken ser du antall varer i din handlekurv, og her velger du om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen.

Når du er ferdig med din handel går du videre til kassen. I kassen blir du guidet gjennom totalt 4 trinn for å fullføre din bestilling. Du kan velge mellom vanlig A-post og servicepakke fra posten. Velger du servicepakken mottar du et sporingsnummer når varene blir sendt slik at du kan følge varene dine under postgang.
Som siste trinn i bestillingsprosessen blir du rutet over til en av våre transaksjons partnere. KlarnaFaktura, Nets Visa/Mastercard eller PayPal for gjennomføring av selve betalingen som alle sikrer deg som kunde den høyeste sikkereheten for netthandel. Dersom du ønsker kan du også velge Bankoverføring (forskuddsbetaling via Nettbank). Da overfører du penger direkte til konto nummer 1503.47.29600, husk da å merk betaling med ordrenummer og/eller navn. Vi vil da sende bestillingen så fort innbetalingen er registrert på vår konto.
Er produktet jeg ønsker på lager?

Alle varene er på lager i Norge. Vi har derfor kort leveringstid.

Når vi har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli holdt av til deg i vårt system.Skulle det hende at du kjøper en vare som ikke er på lager (utsolgt) vil du få informasjon om når varen forventes inn til oss.

Hva koster det å handle på Teleportalen.no?

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt. Det er ingen skjulte kostnader eller småordregebyr på teleportalen.no, og du får full oversikt over alle kostnader, også fraktkostnader, før du bekrefter bestillingen din. Prisene er oppgitt i norske kroner.

Prisendringer skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer påvirker ikke sendte bestillinger.
 

 

Hvordan fungerer ”din konto” siden?

For å logge på din konto side, kreves det at du har opprettet en konto hos oss. Det er ikke nødvendig å kjøpe noe for å ha en konto. Du kan registrere din konto ved å trykke på ”Bli kunde” knappen.

Når du har opprettet en konto kan du når som helst logge deg på denne for å få full oversikt over dine ordre og dine innstillinger. Du kan sjekke dine tidligere ordre og spore den ordren du venter på.

Du kan i tillegg redigere din kontakt og leveringsinformasjon.